|
מסלולים 2022
תמיד מרגש ומדליק לתכנן מסלולים בלוקיישן חדש.
הפעם זה אפילו מדליק במיוחד, הלוקיישן ה"חדש" הזה הוא חדש ישן.
הוא מקום בו נולדנו, כולנו, גם אפיק ישראל וגם מארגניו, כמו לחזור לחיק אהובה, ולהתאחד עם המקורות, שלך ושלה.
להתמלא מהריח שמעורר זיכרונות, ולראות את השנים שרק היטיבו ולהבין שהכול יהיה יותר טוב.
האזור לכאורה מוכר, מאז היינו בו לפני עשור הוא שינה את פניו ואופיו ועבר שינויים ושדרוגים רבים, העובדות האלה יחד עם העובדה שהצלחנו גם השנה להעביר את המסלולים באזורים שלא ניתן לרכב בהם ביום יום מבטיחים מסלולים מעולים ויפים במיוחד.
מבנה כללי:
השנה מבנה הסטייג'ים שונה ואינו מתאפיין בסטייג' אחד קשה במיוחד,
חלוקת העומס שונה לגמרי ממה שהורגלו הרוכבים בשנים האחרונות.
הפרולוג ידגדג את ה40 ק"מ מלמטה, מרחק שכבר יכול להיחשב כמיני סטייג' נגד שעון קבוצתי.
שני הסטייג'ים הבאים אחריו יהיו עבים למדי ובתחילת דרכינו כל אחד מהם היה יכול להיחשב כסטייג' המלכה, כעת הם נאבקים על התואר.
הראשון ארוך יותר ומספר הק"מ בו מונה שלוש ספרות,
והשני מתהדר בכמעט 80 ק"מ ובשליש אחרון קשוח במיוחד.
הסטייג' המסכם, קצר יחסית, זורם מענג ומפנק אפילו יותר מתמיד.
השנה יותר מבעבר ניתן יהיה לפגוש את השקעת העתק של קק"ל באוהבי הטבע והחוץ בכלל ובקהילת רוכבי האופניים בפרט.
|
|
|
פרולוג:
מרחק - 36 ק"מ
טיפוס מצטבר - 100 מ'
זמן גג - 3 שעות
זינוק מכפר התחרות במלון נחשולים אל נתיב שהוכשר על רצועת החוף הכי יפה שפגשנו עד כה בישראל, ייקח את הרוכבים לאחד האתרים ההיסטוריים המרתקים הכי מדהימים, יפים, מושקעים, מרהיבים ומתויירים שיש בישראל.
הרכיבה לאורך קו החוף, על גשר ווילהלם המשוחזר, שבילי האופניים המפנקים בקיסריה, הרכיבה בין עופות מים רבים... כל אלו מרהיבים ומיוחדים ללא ספק, אך מעליהם גבוה, עומדת הרכיבה בנמל קיסריה (שאגב לשם אתם מוזמנים להזמין את המעודדים שלכם למסיבת עידוד מהסרטים).
נמל קיסריה הוא גולת הכותרת של פרולוג 2022, אם הדופק יאפשר להם, הרוכבים יוכלו לראות ולחוש בכל פידול את 2600 שנות ההיסטוריה של האתר הייחודי הזה, אתר שנשמר באופן יוצא דופן ונותרו בו פריטים היסטוריים החל מהמאה השלישית לפנה"ס דרך הורדוס והחשמונאים ועד ימינו.
בטיסת המבחן שנעשתה על ידי הצוות חווינו כולנו חוויה יוצאת דופן מדהימה, למזלנו לבשנו ביב ככה שלא עף לנו ה##%.
אמנם מעייף אך במידה כזו שיהיה לכם עוד ים אנרגיה לגשת לארוחת הצהריים במתחם האקספו הגדול במיוחד השנה ולבקר במגוון הדוכנים.
|
|
 |
סטייג' ראשון:
מרחק- 111 ק"מ
טיפוס מצטבר - 1200 מ'
זמן גג- 10 שעות
סטייג' המלכה!
האמת התלבטנו, מי זכאי לכתר.
ואהבתי את שניהם אלי,
זה שלי היה וזה שלי,
ככה באו לי צרות טובות,
זה קשה וזה מאד.
יתכן ויהיו חולקים על קביעה זו שסטייג' מספר 1 הינו סטייג' המלכה, בהחלט סטייג' 2 מהווה תחרות ראויה לכתר, ההחלטה להכתירו כסטייג' המלכה מתבססת על הקושי האובייקטיבי שלו הנובע מאורכו, ממאפייני המסלול, והשילוב עם הקושי הסובייקטיבי בגין "סינדרום הסטייג' הראשון" על כל מרכיביו, הנובעים בעיקר מהשוק לגוף.
זינוק מתגלגל משדרת הזינוק הכי יפה בתולדות ברא אפיק ישראל, ייקח את הדבוקה על אספלט ואז, בבת אחת, בחציית נקודת החיבור בין האספלט לעולם שכולו טוב, שכולו לא סלול, שרובו עונג וסבל שזורים יחד, יזכו הרוכבים להתענג על הסאונד שמתחרה במשמחים ומרטיטים שיש עלי אדמות. הסאונד של מעבר דבוקה מהאספלט לשטח, גרררר.
לאחר שנרגעו הרוכבים, רצף שבילים מישורי יובילם לאחת השמורות היפות באזור, משם ירכבו דרך אחד הפארקים המרהיבים והמטופחים לסדרת שבילי 4 על 4 באזור המאופיין בגבעות ושבילים חקלאיים, אשר ייקח את הרוכבים לפתחה של המנה העיקרית של היום, רק שבמקרה שלנו המנה העיקרית היא קצת גם הקינוח, לא לפני שיחלפו על פני תחנת הרענון הגדולה הראשונה של היום בק"מ 49 ותחנת המים שלפניה בק"מ 26.
קטע סינגל ארוך (כמובן מעשה ידי קק"ל להתפאר), מוצל, מגוון ומפנק, הבנוי לעילא אשר יוביל את הרוכבים לתחנת הרענון השנייה ולמסיבת העידוד של סטייג' מספר 1.
משם יחלו הרוכבים לעשות את דרכם חזרה בדרכים המשלבות סינגלים בעלייה, שבילי 4 על 4 ודרכים חקלאיות חשופות לשמש.
כעבור כ86 ק"מ יפגשו הרוכבים את תחנת הרענון השלישית ומשם מומלץ לשריין לכם קטר מישורים ולקנות כרטיס לרכבת אקספרס בדרך חזרה לקו הסיום לתום סטייג' המלכה של מהדורת נקמתו של נפטון, להתקרר עם טבילה בים, משם לדוכני ההתאוששות של השייקים מבוססי הסופר פוד של ברא לסופר התאוששות, לאמבטיית הקרח, למתחם ההתאוששות של קומפקס, ולבירת הגיבור הקרה.
|
|
|
סטייג' שני
מרחק - 78 ק"מ
טיפוס מצטבר - 1300 מ'
זמן גג - 9.5 שעות
בגלל שהתואר סטייג' המלכה נתפס, אנו גאים להכתיר את הסטייג' השני של מהדורת נקמתו של נפטון כסטייג' המלך!!!
בסטייג' זה נרכב בחלקים נרחבים ב "הר הירוק כל ימות השנה", הר הכרמל והוא צפוי להיות מגוון ומתגמל במיוחד.
זינוק מתגלגל יוביל את הרוכבים לשביל ארוך ומישורי וישלב קטעים מפתיעים, חציות תחתיות של כבישים ראשיים, מטעי בננות משמחים ובתי רשת מדוגמים המאפיינים את האזור וגם הינם אחת האהבות של מתכנני המסלול.
כעבור פחות מ20 ק"מ יחל הטיפוס הראשון המשמעותי של היום אשר יסתיים כעבור כ11 ק"מ נוספים בקירוב, משם ירידה שבחלקה מדורדרת ומחורצת מאד, אשר תבחן את יכולות הבלמים שלכם ואת מיומנות בחירת הקווים שלכם, ירידה שתסומן בחיצי אזהרה אדומים ובצדק.
משם רצף שבילים שחלקו כבוש חלק ומפנק וחלקו קשוח וזרוע אבנים יוביל את הרוכבים לקטע סינגל לא צפוי, ארוך במיוחד, הכולל קטעים מהנים, ארוכים ומפנקים במיוחד, ואף קטעים קצרים של "הייק א בייק".
מה שבטוח שרוכבים שאינם גאורג אגר (אלוף השנים האחרונות ומנצח הקייפ אפיק יחד עם לוקאס באום), אשר בחרו לא להחליף את הפלטה הקדמית שלהם ונותרו במקרה עם 38 שיניים ישקלו מחדש ואף יתחרטו על הבחירה.
בתום קטע מדהים ומפרך זה, כל שיוותר זה להיכנס לתנוחה אירו דינמית לשים הילוך שיוט עד לחציית קו הסיום בתום סטייג' המלך של 2022.
|
|
|
סטייג' שלישי
מרחק- 53.5 ק"מ
טיפוס מצטבר - 780 מ'
זמן גג- 5.5 שעות
הללויה, הגענו אל היום הרביעי והסטייג' השלישי. ומבחינת מסלול הוא המגניב, קופצני, אביבי והמתגמל מכולם, מנצל את כל הכיף ששמרנו לטובתו ומשלב את כל הטוב ועושה זאת במרחק שפוי.
זינוק מתגלגל מישורי מזכיר בחלקו את הזינוק של יום שישי (הסטייג' השני) יכווין את הרוכבים לעלייה היחידה של היום, ממנה דרך שבילים שמוכרים לבודדים הסימון יוביל לאחד הסינגלים החשובים והמעולים בכרמל (משהו אמר קק"ל?!).
משם עם חיוך שקשה יהיה למחוק מהפנים, חזרה לכפר התחרות למסיבת העידוד הגדולה ביותר.
חגיגות הסיום!
השנה אתם מוזמנים להביא את המשפחות שלכם לסיום המרגש, על מדשאות רחבות ידיים, מתנפחים, ים, מוסיקה, דוכני מציגים, בירה ועוד הרבה פעילויות והפתעות.
כבר בא לנו לזנק
בהצלחה לכולנו
לרשותכם צוות ברא אפיק ישראל בחסות טרק
|
|
|
|
|